اخبار

مصاحبه با محمد یزدانی مامور قرائت کنتور آبفای جنوب شرقی شاغل در آبفای قرچک

مصاحبه با محمد یزدانی مامور قرائت کنتور آبفای جنوب شرقی شاغل در آبفای قرچک

یزدانی متولد سال 1368وهم اکنون به مدت شش سال است به عنوان مامورقرائت کنتور در شرکت آب وفاضلاب جنوب شرقی استان تهران مشغول به کاراست وی دارای مدرک تحصیلی کاردانی عمران و در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی در همین رشته است و به مدت دوسال نیز در آبفای خیرآباد فعالیت داشته، چهره پر از امید و متبسم او کار ما را در تهیه و اجرای این مصاحبه آسانتر نمود  تا توانستیم از خودش،شغلش،رضایتش،سختیها و مشفقات و نحوه برخورد مردم با این قشر که در واقع نیروهای خط مقدم شرکت آبفا در بین مردم محسوب می شوند سوالاتی بپرسیم. که در ذیل می آید.امید است مورد توجه همه شما عزیزان قرار بگیرد.

1-برای ما بگوئید بطور کلی  مامورین قرائت کنتور در شرکت آبفا چه وظایفی دارند. مامورین قرائت، دو وظیفه اساسی در حیطه کاری خود برعهده دارند که طی دومرحله انجام می شود. در مرحله اول   قرائت شفاف و دقیق کنتورها و در مرحله دوم توزیع قبوض  با هدف  حداقل ضریب اشتباه و افزایش سطح رضایتمندی مشترکان  انجام می شود.

2- موارد فوق را که  در خصوص وظایف تان بیان نمودید چگونه انجام میدهید. معمولاً  از طرف اداره مربوطه،  لیست مشترکین  براساس کدبندی  مناطق در اختیار مامور قرار می گیرد و وی موظف است طی مدت زمان معین، مشترکین مناطقی را که فرایند  قرائت کنتورشان را انجام داده، توزیع قبوض آنها را نیز به دلیل افزایش دقت و اطمینان  و جلوگیری از  هرگونه اشتباهی ،انجام بدهد.

3-از نحوه مراجعه به منازل مشترکین جهت انجام وظایفتان توضیح دهید. یکی از شرح وظایف مامورین قرائت هنگام مراجعه به منازل، پوشیدن لباس فرم و همراه داشتن کارت شناسایی شرکت است.ولی شرط اساسی در این زمینه داشتن روابط عمومی بسیار بالا و رعایت ادب و احترام است چرا که  مامورین قرائت شرکت های خدماتی نظیر آبفا  به دلیل این که بطور مستقیم با مردم و مشترک سرکار دارند از همین رو اعتبار و حیثیت شرکت محسوب می شوند و برخورد خوب آنها با مردم بسیار حائز اهمیت است.

4-به نظر شما یک مامور قرائت کنتور باید  چه اطلاعات و دانشی داشته باشد.مامورین قرائت بایستی با شرح وظایف خود،اهداف موردانتظار ،تاثیرات شغل خود برسایر فعالیت ها و همچنین تاثیرات عوامل بیرونی برشغلشان اشراف کامل داشته و دانش خود را نسبت به مفاهیم و واژه های کاربردی حوزه خدمات مشترکین ارتقا دهند.

5-به غیر از مواردی که در خصوص وظایفتان گفتید آیا همکاری های دیگری نیز با شرکت دارید که نگفته باشید. بله .  بازدید مجدد کنتور مشترکان  مدعی عدم مطابقت ارقام مندرج در قبض با شماره کنتور، بازدید مجدد موانع قرائت،گزارش کنتورهای از کار افتاده و انشعابات غیرمجاز و تخلفات ،درج موانع موجود که باعث عدم قرائت کنتور می گردد از جمله فعالیتهایی است که انجام می دهیم.

6-در خصوص سختی ها و مشکلات کاریتان بگوئید و انتظاراتی که از شرکت دارید را بیان نمائید. اگر کار و کسب در راه رضای خدا و تامین معیشت خانواده باشد انسان هیچ گونه سختی و مشقتی را حس نمی کند و به شغلش عشق می ورزد  و نمی شود  بدون تحمل سختی،موفقیتی را کسب کرد و هرکار و حرفه ای مشکلات خاص خودش را دارد بطور مثال همین مامورین قرائت باید در گرمای طاقت فرسای تابستان و سرمای زمستان در  کوچه ها و خیابان ها به کارشان ادامه دهند . وانتظاری که از شرکت داریم این است که به فرایند جذب نیرو ،آموزش و برقراری مکانیزم های تشویقی در بخش مامورین قرائت توجه نمایند.

7-در پایان اگر نظر یا مطلب خاصی  در زمینه شغلی،وضعیت آبی و یا هرموضوع دیگری  دارید را عنوان کنید. ازاین که بنده را بعنوان نماینده مامورین قرائت کنتور در این گفتگو و مصاحبه مورد لطف قرار دادین و از همه دست اندرکاران این برنامه خبری قدردانی می نمایم.و مطلب پایانی این است که باتوجه به محدودیت منابع آبی و کاهش نزولات جوی امیدورایم همه ملت شریف ایران با صرفه جویی و مصرف بهینه آب شرکت آب وفاضلاب را در امر خطیر تامین و توزیع آب شرب  یاری نمایند.

۳۰ دی ۱۳۹۳ ۱۱:۴۷
روابط عمومی شرکت آبفای جنوب شرقی استان تهران |

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید